Monday 2 January 2012

Jangan hukum Amalina si Gadis 17A1

Amalina Che Bakri (17A1)

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia aku ucapkan kepada semua . Dan masih tak terlambat untuk ucapkan Selamat tahun baru 2012 . Maaf lame tak update blog dan terima kasih sebab ade yang sudi membaca blog aku ini.Hari ni panas tentang kisah Amalina Che bakri yang pernah menjadi kebanggan kita semua . tak silap aku pada tahu 2004 macam tu lah. Amalina ni telah memecah rekod dengan mendapat keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM),dengan mendapat 17A1 ,dan aku rase itu keputusan yang sangat membanggakan kedua ibubapa beliau.Kalau korang perasan mase tu iklan Pemadam pensel stabilo tak silap aku.die jadi duta.sampai macam tu die nye popular.


Akhirnya die dapat penajaan dari Bank Negara untuk melanjutkan pelajaran di Oversea,tak silap aku dekat UK.Khabarnya beberapa tahun selepas itu,timbul isu Amalina ni gagal dalam peperiksaan di Universiti.tapi isu itu disangkal oleh pelajar yang menuntut satu universiti dengan Amalina Che Bakri.Isu kedua pulak apabila ramai yang terkilan dengan perubahan Amalina Che Bakri yang dulu Bertudung,akhirnya tudungnya hilang entah kemana.Gambar yang ada di lama sosial pelajar tersebut menampakkan beliau telah berubah 100%.

                                                 Ini pula Gambar Amalina Che Bakri tidak bertudung
*(tak ade la sexy sangat)

                                                                    


*sumber gambar dari 1 blog

Perubahan ini,menaikkan kemarahan ramai yang pernah satu ketika dahulu menggamu dirinya yang meraih keputusan cemerlang dalam SPM.Aku rasa kita sebagai rakyat Malaysia tak perlu hukum orang dengan mudah tanpa menyiasat sesuatu perkara dengan sahih.Mungkin Amalina Che Bakri ada alasan die tersendiri kenapa die berubah sebegitu.Yelah nak duduk di negara Barat ni,bukan ilmu pengetahuan kene cukup,ilmu Agama pun kene penuhh didada (iman) barulah kita boleh berpegang kepada satu.itu baru die pergi uk dah berubah.kalau aku yang pergi.balik tak tahu jadi ape lah.. apa-apa pun kita sebagai rakyat Malaysia yang sangat prihatin,cuma doakan nya supaya ia berjaya dalam kehidupan.

p/s: Facebook Amalina Che Bakri telah deactived,so tak payah korang gatal tangan nak search name die !

1 comment: